Вселенной называется всё сущее на свете. Это и Земля, на которой мы живём, это и горы и моря, покрывающие её поверхность. Это наша Луна и наше Солнце и это бесчисленные звезды, пылающие над нашей головой.
«Мир» никогда не кончится: вселенная была и будет вечна в своём движении и развитии.


Презентация по английскому языку на тему "Люди и планета Земля". Презентация планета земля на английском


Презентация по английскому языку на тему "Земля- наша планета"

ВНИМАНИЮ ВСЕХ УЧИТЕЛЕЙ: согласно Федеральному закону N273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» педагогическая деятельность требует от педагога наличия системы специальных знаний в области обучения и воспитания детей с ОВЗ. Поэтому для всех педагогов является актуальным повышение квалификации по этому направлению!

Дистанционный курс «Организация работы с обучающимися с ограниченными возможностями здоровья (ОВЗ) в соответствии с ФГОС» от проекта "Инфоурок" даёт Вам возможность привести свои знания в соответствие с требованиями закона и получить удостоверение о повышении квалификации установленного образца (72 часа).

Подать заявку на курс

Описание презентации по отдельным слайдам:

1 слайд Описание слайда:

«The Earth is a very dangerous place »

2 слайд Описание слайда:

м The Earth is a very dangerous place. Such disasters as earthquakes, hurricanes, tsunamis, tornadoes and floods can happen.

3 слайд Описание слайда:

т Over the past ten years there were around 14 000 disasters and about 1 000 000 people died in them. Last year the world economy has lost three hundred fifty billion dollars.

4 слайд Описание слайда:

j There are different types of floods. Low floods. 2) Dangerous floods. 3) Very dangerous floods. 4) Catastrophe floods.

5 слайд Описание слайда:

c Floods can happen everywhere: on the rivers in Europe and Asia and in North and South America.

6 слайд Описание слайда:

n The biggest floods in Russia happen on the Volga, the Amur and on the Don.

7 слайд Описание слайда:

m Although people can predict the floods, now they are still very dangerous. People build water storage reservoirs to prevent the floods. It helps to solve the problem.

8 слайд Описание слайда:

c These tragedies teach us that there are few safe places on the earth and people should help each other at the difficult times.

Курс повышения квалификации

Курс повышения квалификации

Курс профессиональной переподготовки

Учитель немецкого языка

Найдите материал к любому уроку,указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

Выберите категорию: Все категорииАлгебраАнглийский языкАстрономияБиологияВсеобщая историяГеографияГеометрияДиректору, завучуДоп. образованиеДошкольное образованиеЕстествознаниеИЗО, МХКИностранные языкиИнформатикаИстория РоссииКлассному руководителюКоррекционное обучениеЛитератураЛитературное чтениеЛогопедияМатематикаМузыкаНачальные классыНемецкий языкОБЖОбществознаниеОкружающий мирПриродоведениеРелигиоведениеРусский языкСоциальному педагогуТехнологияУкраинский языкФизикаФизическая культураФилософияФранцузский языкХимияЧерчениеШкольному психологуЭкологияДругое

Выберите класс: Все классыДошкольники1 класс2 класс3 класс4 класс5 класс6 класс7 класс8 класс9 класс10 класс11 класс

Выберите учебник: Все учебники

Выберите тему: Все темы

также Вы можете выбрать тип материала:

Общая информация

Номер материала: ДВ-150623

Похожие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий
Почему учителям и воспитателям следует проходить курсы повышения квалификации и профессиональной переподготовки в учебном центре «Инфоурок» ?• Огромный каталог:  677 курсов профессиональной переподготовки и повышения квалификации;• Очень низкая цена, при этом доступна оплата обучения в рассрочку – первый взнос всего 10%, оставшуюся часть необходимо оплатить до конца обучения;

• Курсы проходят полностью в дистанционном режиме (форма обучения в документах не указывается);

• Возможность оплаты курса за счёт Вашей организации.

• Дипломы и Удостоверения от проекта «Инфоурок» соответствуют всем установленным законодательству РФ требованиям. (Согласно ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» от 2012 года).

infourok.ru

Презентация по английскому языку на тему "Люди и планета Земля"

People and Planet Earth

Презентация подготовлена Гайсиной М.В.

Урок-презентация

8 класс

2013 г.

E nvironmental problems endanger people's lives

What does the word environment mean?

What are parts of our environment?

The word environment means simply what is around us.

The air we breathe,the soil on which we stand and walk, the water we drink are all parts of the environment.

The most serious environmental problems are :

  • Pollution and its many forms

(water pollution, air pollution,

nuclear pollution).

2. Global warming .

  • Shortage of natural resources

(metal, different kinds of fuel).

4. Destruction of wild life and countryside beauty.

5. T he growth of population.

Water pollution

Nowadays pollution of water is a very important problem.

Many rivers, seas, oceans are used

as dump for different industrial and nuclear waste.

Many fish and sea animals are poisoned . Some of them die, but some can be eaten by people, wh o can die or have different terrible diseases or problems with their health , too .

Global warming

The climate on the Earth becomes warmer now. It is so, because of the greenhouse effect , w h ich prevents heat to go from the Earth into space.

Some scientists say that

if the temperature rises

3-4°, life on the Earth

will be impossible.

Ozone layers

The atmosphere prevents ultraviolet radiation to go to the earth.

But today, as a result of air pollution , there are some holes in it. Through these holes ultraviolet radiation can get to the Earth and can cause different skin diseases.

That's why we shouldn't stay for a long time in the direct sunlight

Disappearing animals

The other problem is a problem of disappearing of animals because of bad ecology.

Many animals and birds are extinct nowadays: dodo, passenger pigeon, different reptiles, fish, and insects .

The main reason of their death is a man , who kills them, destroys their habitats. People hunted different animals for their skin, meat. Many animals are endangered:

Indian tigers, African elephants, and different kind of birds, fish, insects and others .

The growing population

The Earth is 4,600 millions years old.

Modern man has lived on the Earth for only 35,000 years BUT , in that time, we have changed our planet in many ways.

In the last 40 years, the population of the world has doubled .

By the year 2200, it will probably be 10,000 million.

If we don’t change the way we use energy and natural resources , w e ‘ll

destroy our planet.

REDUCE IT!

A lot of the rubbish that we throw away is not biodegradable.

We also produce a lot of unnecessary things, such as packaging.

We should avoid using non-biodegradable material.

We should also reduce the amount of unnecessary things that we produce and consume.

International green organizations

Nowadays people are worried about the environment and try to solve environmental problems .

T hey create different organizations such as

«Green Peace», «World Wild life Fond» etc .

The government s also makes different laws to protect our nature.

We should d evelop international cooperation .

to be able to solve ecological problems together .

RECYCLE IT!

Every day we throw away millions of tonnes of rubbish. A lot of this is paper, cardboard, glass and metal that we can use again. We should find ways to recycle the things we can.

Resist packaging!

Avoid heavily packaged products

Buy products sold in refill packs or concentrated products

Reuse plastic bags or use robust shopping bags.

Resist consumerism!

Buy less - do you really need it? Can you use something else?

Ask around - does someone have one they don't want?

Reuse things - adapt them for a new purpose !

Pass them on - to family and friends or to second hand shops .

SAVE IT!

Many natural resources are not renewable.

Coal, gas, metals and minerals, for example, will finish one day. Other resources take a long time to grow, such as trees, or are not always available, such as water.

People should find ways to reduce the amount of resources and energy that we use.

We also have to find alternative ways to make energy. We can use the sun, the wind, the sea and the heat of the earth.

This is our Mother Earth….

This is what it should look like!

The information and the pictures

used in this presentation

were taken from the Internet.

20 13

Seltso, Bryansk Region

videouroki.net

Презентация к уроку английского языка для начальных классов на тему "Наша планета

The earth

The Earth

animals plants rivers oceans

stars sky

seas The Earth lakes

moon sun

mountains people hills forests fields

1b, 2d, 3a, 4f, 5c, 6h, 7e, 8j

The Earth.

There is a lot of water on the Earth…

There are different countries…

People live…

Our country…

Different countries of the Earth.

Day and night on the Earth.

The earth is full of wonders.

Our country is one of the largest countries in the world.

1b, 2a, 3e, 4c, 5d

1.earth

2.rivers,lakes,seas,oceans

3.animals

4.plants

5. large, small (warm, cold)

6.sun

7.sun, night 0-1 mis.-”5”

8.country 2-3 mis.-”4”

9.rivers,forests,mountains 4-5 mis.-”3”

10.people 6-9 mis.-”2”

-у меня всё получилось

-мне не всё удалось

у меня ничего не получилось

Home task: ex.7 p.313-retell the text,

creative task: приготовить карточку для одноклассника (10 слов на тему «Земля» с пропущенными буквами).

videouroki.net

Урок английского языка "Планета Земля

Урок английского языка по теме "Is the Earth a dangerous place?"

( Планета Земля - это опасное место?)

Федорова Татьяна Викторовна, учитель английского языка, МБОУ г.Иркутска СОШ №16

Целью обучения иностранному языку в основной школе является владение учащимися способностью осуществлять непосредственное общение с носителями изучаемого языка в наиболее распространённых ситуациях повседневного общения. Аудирование позволяет научить учащихся внимательно вслушиваться в звучащую речь, сформировать умение предвосхищать смысловое содержание высказывания и, таким образом, воспитать культуру слушания не только на иностранном, но и на родном языке. И конечно же, аудирование может представлять собой отдельный вид коммуникативной деятельности со своим мотивом, отражающим потребности человека или характер его деятельности. В такой роли оно выступает, например, при просмотре фильма, телепередачи, прослушивании радиопередачи и т.п. Важнейшим регулятором при выборе любого вида искусства становится возраст школьников. В старших классах музыка является одним из любимых видов искусства. Группа любителей музыки в этом возрасте составляет большую половину учащихся. Использование музыки на уроках английского языка весьма актуально по ряду причин. Во-первых, учащиеся сразу приобщаются к культуре страны изучаемого языка. Во-вторых, при работе с этим своеобразным лингвострановедческим материалом создаётся хорошая предпосылка для всестороннего развития личности учащегося, так как специально подобранные песни стимулируют образное мышление и формируют хороший вкус. При этом в отличие от учебных текстов, музыка в качестве страноведческого материала оказывают воздействие на эмоции человека и его общехудожественную память. Вводимый на музыкальной основе языковой материал не воспринимается как учебный, он запоминается непроизвольно.

Цель: развитие иноязычной коммуникативной компетенции учащихся, развитие навыков аудирования.

Задачи :

Образовательные: формирование навыка аудирования с целью извлечения специальной и детальной информации через прослушивание песни М.Джексона "Earth Song"

Воспитательные: способствовать воспитанию бережного отношения к окружающей природе; создать условия, обеспечивающие формирование у учеников навыков самоконтроля; способствовать овладению необходимыми навыками самостоятельной учебной деятельности, сплочению коллектива и более полному раскрытию творческих способностей каждого.

Развивающие: развивать у учащихся языковую догадку, память, внимание; развивать интерес к изучению английского языка; способствовать развитию умений и навыков устной речи на основе услышанного текста;развивать языковую догадку при переводе некоторых незнакомых слов.

Ожидаемый результат: предполагается, что к окончанию урока учащиеся, работая в группе, придумают свой знак, обозначающий угрозу нашей планете, и расскажут о нем.

Оборудование: видеозапись песни М. Джексона "Earth song", печатный материал (текст песни, задания к нему).

Данный урок предназначен для учащихся 9 класса.

Ход урока:

I. Организационный момент 

Listen, please (звуки природы: вода, море, ветер, птицы, звери)What do you hear?

We hear the sounds of forest, sea, birds, wind, animals. Do you like to be in the forest? Yes, we do. Do you like to listen to birds singing? Do you like to watch animals?

As you see, the forest is a habitat for animals. It’s their home. And our home is our planet. But nowadays it has a lot of problems and people understand how important it is to solve the environmental problems that endangered peoples and animals lives.

What are we going to discuss today?

II. Pre- listening

What ecological problems do you know? ( на слайде планета Земля и стрелы с названиями экологических проблем, которые называют дети).

I suggest you watch a few episodes of the video clip(without sound). Ask the student what they think the song is about. What song is it and who is the singer?

1. Watch, listen and tick the problems are mentioned in the song.

What problems are mentioned in the song? (дети называют)

III. While listening

Do the task.

Match the beginning and the end of each verse.

The beginning of the verse

The end of the verse

1. What about sunrise,

What about rain,

A. Did you ever stop to notice

This crying Earth these weeping (плачущие) shores?

2. What about killing fields

Is there time

B. What about all the peace

That you pledge (клясться) your only son....

3. Did you ever stop to notice

All the blood we've shed before?

C. What about all the dreams

That you said were yours and mine?

4. What have we done to the world

Look what we've done

D. What about all the things

That you said we were to gain(приобретать)?

5. What about flowering fields

Is there a time

E. Now I don't know where we are

Although I know we've drifted far (далеко зашли).

6. Did you ever stop to notice

All the children dead from war?

F. What about all the things

That you said were yours and mine?

7. I used to dream

I used to glance beyond the stars

Listen and watch the first part of the song. Check your answers.

Read the second part of the song. You can use the dictionaries to find the meaning of any words or expressions you don't know.

Students listen and circle the correct words individually.

Hey, what about yesterday(What about us)What about the (seas, trees)(What about us)The heavens are falling down(What about us)I can't even (breathe, bathe)(What about us)What about the bleeding Earth(What about us)Can't we feel its wounds(What about us)What about (picture's, nature's) worth

(ooo,ooo)It's our planet's womb(What about us)What about (flowers, animals)(What about it)We've turned kingdoms to dust(What about us)What about elephants(What about us)Have we (lost, got) their trust(What about us)What about crying whales(What about us)We're ravaging the seas(What about us)What about forest trails(ooo, ooo)

(Burnt, littered) despite our pleas(What about us)What about the holy land(What about it)Torn apart by creed(What about us)What about the common man(What about us)Can't we set him free(What about us)What about children (starving, dying)(What about us)Can't you hear them cry(What about us)Where did we go (wrong, long)(ooo, ooo)

Someone tell me why(What about us)What about babies(What about it)What about the days(What about us)What about all their joy(What about us)What about the man(What about us)What about the crying man(What about us)What about Abraham(What was us)What about death again(ooo, ooo)Do we give a damn

III этап Post - listening

Play the song and encourage students to join in.

Working in groups

Read the lyrics, draw a warning sign to one of the problems and give explanation on them.

IV. Home task - write an essay about any ecological problem

V. Рефлексия

got acquainted with.....

found out....

During today's lesson I have

learnt.....

remembered....

Литература:

1. Главное управление общего и профессионального образования Иркутской области "Проектная деятельность учителей английского языка Иркутской области - неотъемлемое звено в системе непрерывного повышения квалификации (часть третья), Иркутск, 2005

2.Соколова Л.А. Рефлексивный компонент деятельности как необходимое условие развития учителя и учащихся. // Иностр. языки в школе. – 2005.-№1.- с. 19-26

www.metod-kopilka.ru